produktywność

Brakuje ci czasu? Planuj i osiągaj cele.

Brak czasu to problem z którym boryka się obecnie wiele osób. Codzienność przepełniona jest różnymi zadaniami i obowiązkami. Wielu osobom brakuje czasu nawet na sen, przez co często funkcjonują na pół gwizdka. Co zrobić, by przerwać tę gonitwę i realizować wszystko co ważne? Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które odpowiadają za dobre zarządzanie sobą w czasie.

Lista zadań

Osoby narzekające na brak czasu bardzo często działają chaotycznie, bez choćby ogólnego planu. To duży błąd, bo jeśli chcemy się dobrze zorganizować, to powinniśmy pracować według listy zadań. Taką listę tworzymy odrębnie na każdy dzień i najlepiej jest robić to poprzedniego dnia wieczorem. Lista powinna być możliwie krótka. Jeśli przeładujemy ją wieloma różnymi zadaniami, to już na starcie trudno będzie się za nią zabrać, bo sama ilość będzie przytłaczająca. Aby lista spełniła swoje zadanie, należy ustalić czynność priorytetową i umieścić ją na pierwszym miejscu. Na liście powinny znajdować się 3, 4 duże zadania i kilka drobnych. Podobne zadania warto grupować w bloki, bo wtedy na ich wykonanie traci się mniej czasu. W takim jednym bloku czasowym można na przykład odpowiadać na maile, wykonywać telefony czy porządkować przestrzeń biurową.

Walka z prokrastynacją

Prokrastynacja to skłonność do odkładania zadań. Jest to zgubny nawyk, bo generuje niepotrzebny stres oraz dodatkowe kłopoty. Gdy odłożymy coś na ostatnią chwilę, to bardzo często wtedy zdarzają się czynności niespodziewane i może nam nie udać się dotrzymać terminu. Przy walce z prokrastynacją pomocna jest lista zadań a także dzielenie dużych zadań na mniejsze etapy.

Nie rozpraszaj się!

Cenny czas tracimy zwykle wtedy, gdy niepotrzebnie się rozpraszamy. Warto więc nauczyć się tego, że wtedy gdy pracujemy, to zajmujemy się tylko pracą. Równie istotne jest to aby w jednym czasie wykonywać tylko jedną czynność i nie przerywać jej niepotrzebnie, bo później tracimy dużo więcej czasu aby powrócić na właściwe tory. Najbardziej rozpraszające czynniki to internet, powiadomienia w telefonie, telewizja a także rozmowy telefoniczne.

Dobre nawyki, które pozwalają oszczędzać czas

Każdy z nas powinien stawiać przed sobą realne cele i nie przesadzać z ich ilością. Oznacza to, że należy nauczyć się redukować zadania i rezygnować z tych, które nie są ważne. Dobrym pomysłem jest także delegowanie zadań, które może z powodzeniem wykonać ktoś inny. Aby podtrzymać wysoką efektywność pracy, należy regularnie robić sobie przerwy i odchodzić od biurka. Dobrym sposobem na zmniejszenie nakładu pracy jest także automatyzacja zadań oraz tworzenie szablonów dla tych zadań, które są powtarzalne. Aby nie zapomnieć o niczym ważnym, wskazane jest, by korzystać z elektronicznych przypomnień w kalendarzu w smartfonie.

badanie bez mięsa catering dietetyczny czas delegowanie dieta diety diety pudełkowe dom finanse firmy cateringowe fit catering hiszpanka jadłospisy koszty leki lifestyle lista zadań moda nawyki obowiązki ogrzewanie optymizm oszczędzanie pacjent pasje praca praca zdalna prawo prokrastynacja rezonans rezonans magnetyczny rodzina rozwód rozwój osobisty rutyna sukienka sukienka na wesele sukienki wenflon wynik badania zakupy zdrowe zdrowie z kontrastem

Posts created 34

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top